Tworzenie
i ewaluacja programów nauczania
na poziomie szkoły
CEL: Najważniejszym
celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności tworzenia autorskich
programów nauczania
oraz ich ewaluacji na terenie szkoły.
Cele
pośrednie:
• Rozwój
osobisty
• Umiejętność świadomej pracy w kierunku rozbudzenia
• motywacji do nauki różnego
typu uczniów
• Poznanie różnorodnych technik motywacyjnych
• Zwiększenie zdolności wykorzystania czynników motywacyjnych
• zależnych od nauczyciela
PROGRAM
KURSU
Dzień
dobry - Wprowadzenie i prezentacja celów szkolenia
• Krótka
prezentacja programu
• Oczekiwania
uczestników
• Ćwiczenie
integracyjne
Programowe ABC, czyli pojęcia
• Program nauczania
• Podstawa programu
• Treści nauczania
• Standardy osiągnięć i wymagań
Autor,
autor!! - Założenia ogólne programu autorskiego
• Idea wiodąca programu autorskiego
• Cele programu autorskiego
• Warunki realizacji programu autorskiego
• Treści kształcenia i wychowania
-
zakres
- integracja
- kolejność
- ciągłość
- wyrazistość
- równowaga
• Metody,
formy i środki w realizacji programu autorskiego
• Rozkład materiału (przykłady)
• Ewaluacja programu autorskiego
-
model ewaluacji zajęć
- narzędzia
- harmonogram ewaluacji
• Refleksja
nauczyciela - autora nad własnym dziełem
Krok
po kroku - Etapy konstruowania programu autorskiego
• Etap
diagnozy
• Etap projektowania
-
kompetencje instruktora
- określenie koncepcji programu
- formułowanie celów
- dobór i układ materiału nauczania
- ustalenie wymagań programowych (standardy)
- obudowę programu
- warunki wdrażania programu
• Etap
ewaluacji
-
fazy ewaluacji
- typy ewaluacji
- metody ewaluacji
Co
potem? Proces zmiany osobistej
• Syntetyczne
podsumowanie treści szkolenia
• Wskazówki dotyczące wdrożenia nabytych umiejętności
w praktyce
• Plan zmiany osobistej
Zapraszam