|
|
Co to jest
e-learning?
E-learning można
określić, bardzo ogólnie, jako nauczanie
z wykorzystaniem technologii informatycznych.
Definicja
ta obejmuje różnorodne działania dydaktyczne
(np. samokształcenie, wykłady on-line, dyskusje i pracę grupową on-line)
prowadzone z użyciem różnych technologii
i urządzeń (szkolenia w Internecie, firmowym intranecie,
na CD-romach,
urządzeniach przenośnych itp.).
Ponadto
e-learning umożliwia nam samodzielne wybranie preferowanego
formatu dostarczania wiedzy i tempa jej przekazywania.
W
e-learningu nowoczesne technologie są wykorzystywane
na wszystkich etapach procesu nauczania, począwszy od planowania i tworzenia
szkolenia, poprzez jego wdrożenie
i dystrybucję, na zarządzaniu i ocenie efektów kończąc.
W erze informacji
szkolenia e-learningowe są bardzo skutecznym narzędziem
kształcenia pracowników, a przez to podnoszenia
efektywności funkcjonowania odpowiednich działów
organizacji i przedsiębiorstw.
E-learning
okazuje się tańszy, niż inne formy nauczania,
a oszczędności wynikające z jego stosowania są tym większe, im większa
jest liczba korzystających z niego osób.
Zakres
usług e-learningowych
• Gotowe
kursy dla organizacji i osób indywidualnych
w zakresie
IT.
Biblioteka kursów informatycznych zawiera obsługę pakietu Microsoft
Office - Excel. Kurs podstawowy i zaawansowany. Kolejne pozycje znajdują
się w produkcji.
• Kursy
dopasowane.
Projekty
dopasowane są specyficzną kategorią kursów,
które
dzięki swej specyfice i unikatowej metodologii zarówno
tworzenia, jak i realizacji wspólnie z przedstawicielami
Klienta – należą do najciekawszych rozwiązań edukacyjnych,
jakie są obecnie dostępne w biznesie. Metodologicznie forma realizacji
kursów dopasowanych zależy od konkretnego projektu. Często
poszczególne metody są łączone dla zwiększenia efektywności.
Zawartość
kursów może dotyczyć wprowadzaniu nowych produktów,
zmiany przepisów prawnych, regulacji wewnętrznych,
soft skills.
Warunki
organizacyjne i koszty ustalane są indywidualnie, zgodnie
z preferencjami zainteresowanych. Zgłoszenia przyjmujemy
telefonicznie w sekretariacie Akademii.
• Metodologia
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu tworzymy kursy bazując na sprawdzonej
metodologii wykorzystywanej w kształceniu dorosłych. Kursy oferują
prostą obsługę, ćwiczenia praktyczne, elementy multimedialne, wspaniałą
grafikę
i częste
symulacje korzystania z aplikacji.
• Symulacje
Kursy kształcące umiejętności obsługi pakietu Microsoft Office - Excel
tworzone są w oparciu o środowisko symulacji, gdzie odzwierciedlona
jest praca rzeczywiście działającego oprogramowania. Szkolenia są
zbudowane wokół ćwiczeń praktycznych, które zapewniają
przekazywanie umiejętności posługiwania się aplikacją, a nie tylko
wiedzę na jej temat.
• Scenki
rodzajowe
Tworząc kursy przekazujące wiedzę zwracamy szczególną uwagę na
to, aby proces szkolenia był procesem wymagającym interakcji ze strony
użytkownika. Dlatego również w przypadku tego typu szkoleń stosujemy
symulację scenek rodzajowych.
• Testy
końcowe
Testy na końcu kursu określają, jak wiele materiału zostało przyswojone,
oparte są na losowym doborze odpowiedzi do poszczególnych zagadnień.
W ten sposób wyklucza się ewentualność, że student nauczy się
testu, a nie materiału zawartego w kursie
• Standardy
Bez względu na tematykę szkoleń, zawsze dostarczamy rozwiązania najwyższej
jakości zarówno od strony technologicznej, jak i merytorycznej.
Integracja z dowolnym systemem do zarządzania szkoleniami (LMS) opartym
na standardach AICC lub SCORM jest wyjątkowo prosta i szybka.
Korzyści
z e-learningu dla firm
• Oszczędność
pieniędzy. Eliminacja kosztów związanych
z prowadzeniem szkoleń w sposób tradycyjny, tym samym znikają
z budżetu takie pozycje jak: honorarium trenera, wynajem ośrodka szkoleniowego,
transport, zakwaterowanie, wyżywienie i inne
• Oszczędność
czasu i brak dezorganizacji pracy. Pracownicy szkolą się
w czasie, który jest dla nich najwygodniejszy, nie
muszą czynić tego wszyscy naraz, ich nieobecność nie dezorganizuje
pracy. Nie tracą czasu na dojazdy na szkolenia, ani nie
muszą odrywać się od swoich codziennych obowiązków.
• Definiowanie
potrzeb szkoleniowych. Wyniki testów wstępnych pozwalają
wykryć luki w wiedzy pracowników, co pozwala odpowiednio
zmodyfikować zakres istniejących szkoleń lub zaplanować
nowe
• Monitoring
wyników nauczania. Przełożeni mogą w łatwy sposób
monitorować postępy w nauce swoich pracowników.
Dzięki testom weryfikującym, możliwe jest sprawdzenie stopnia
przyswojonej wiedzy
• Dowolna
liczba osób szkolonych i zwiększanie skali. Nie
ma żadnych ograniczeń ilości osób, które
mogą korzystać ze szkoleń przez Internet.
• Duża
efektywność - możliwość stosowania powtórek
i ćwiczeń ułatwiających zapamiętywanie oraz kilkukrotnego przechodzenia,
a także swobodnego powrotu do szkolenia. Pracownik zawsze w dogodnym
dla siebie czasie może powrócić do informacji zawartych w szkoleniach
internetowych,
np.
w przypadku nowych produktów, czy też usług, może
zweryfikować posiadane wiadomości
• Jednolity
przekaz. Informacje przekazywane kursantom nie są uniezależnione
od kondycji psychicznej i fizycznej trenera oraz nie są
wyznaczane przez poziom grupy, a każdy uczestnik otrzymuje
dokładnie taki sam zestaw informacji merytorycznych
• Optymalizacja
pracy działu szkoleń. Obsługa uczestników szkoleń
w dużej mierze odbywa się automatycznie, system LMS generuje
raporty dotyczące wyników w nauce, dzięki czemu
pracownicy działu szkoleń mają mniej pracy administracyjnej
i mogą się skoncentrować na rozwoju strategii szkoleniowej firmy
Korzyści
z e-learningu dla osób prywatnych
• Indywidualizacja
procesu szkoleniowego. Zakres, intensywność, tempo i poziom
szkolenia każdy z uczestników może dostosować do
własnych możliwości i potrzeb indywidualnie.
• Nauka
w praktycznie dowolnym czasie i miejscu.
• Duża
kontrola osoby uczącej się nad procesem przyswajania wiedzy
i rozwoju umiejętności.
|
|
|